تحلیل و بررسی رابطه شیوه‌های فرزند‌پروری و هوش با رشد اجتماعی دانش‌آموزان دبیرستانی دختر شهر رشت

تحلیل و بررسی رابطه شیوه‌های فرزند‌پروری و هوش با رشد اجتماعی دانش‌آموزان دبیرستانی دختر شهر رشت

تحلیل و بررسی رابطه شیوه‌های فرزند‌پروری و هوش با رشد اجتماعی دانش‌آموزان دبیرستانی دختر شهر رشت دارای 110صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 110
حجم 101 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مقاله

توضیحات کامل

فهرست مطالب :


چکیده:   
فصل اول    
کلیات   
مقدمه    
بیان مسئله    
اهداف تحقیق    
اهمیت و ضرورت تحقیق   
فرضیه‌های پژوهش    
فصل دوم    
ادبیات تحقیق    
مقدمه    
قسمت یکم  
مبانی نظری رشد اجتماع   
رشد    
دو نظریه در مورد کیفیت و نحوه رشد و تحول    
رشد پیوسته
رشد اجتماعی    
۱- تعریف رشد اجتماعی   
۲-شاخص های رشد اجتماعی   
۳- الگوی رشد و تکامل اجتماعی    
نظریه های مربوط به رشد اجتماعی   
الف – رشد اجتماعی از نظر اسلام  
ب – روان تحلیل گری    
ج – یادگیری اجتماعی    
د – یادگیری عامل    
ه – یادگیری مشاهدهای   
و – کردار شناسی  
ز – تحول روانی – اجتماعی   
ح- نظریه شناختی  
ط- رشد داوری اخلاقی    
ظ- دیدگاه چارلز هورتن کولی (خود آیینه‌سان)   
عوامل موثر بر رشد اجتماعی   
۱- خانواده  
۲- مدرسه    
۳- گروه همسالان   
۴- اجتماع و فرهنگ آن  
۵- هوش    
قسمت دوم    
مبانی نظری شیوه‌های فرزند پروری    
تربیت و آثار سازنده آن  
خانواده و اهمیت آن در تربیت کودک    
انواع خانواده   
قسمت  سوم    
مبانی نظری هوش   
هوش   
هوش چیست؟    
تعارف هوش   
عوامل مؤثر در هوش    
ماهیت هوشی و رابطه آن با تستهای هوشی  
قسمت چهارم
تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور  
الف – تحقیقات انجام شده  در داخل کشور   
تحقیقات انجام شده خارج از کشور  
فصل سوم   
روش تحقیق   
مقدمه:    
روش تحقیق    
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه‌گیری
ابزار پژوهش
روش جمع‌آوری داده‌ها    
روش آماری و تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها  
فصل چهارم    
تجزیه و تحلیل داده‌ها   
مقدمه    
توصیف داده‌های پژوهش    
تحلیل داده‌های پژوهشی  
فصل پنجم   
بحث و نتیجه‌گیری    
بحث    
محدودیت‌های پژوهش    
پیشنهادهای پژوهش    
پیشنهادهای کاربردی  

قسمتی از متن :


چکیده:
منظور از رشد اجتماعی، ساخت فرد در روابط اجتماعی است به طوریکه با افراد جامعه‌اش هماهنگ و سازگار باشد. وقتی فردی را اجتماعی می‌خوانند که نه تنها با دیگران است ،  بلکه با آنان همکاری می  کند. به بیان دیگر اجتماعی شدن به یادگیری گفته می‌شود که سازگاری با جامعه و محیط فرهنگی را به دنبال داشته‌باشد. از عواملی که می‌تواند در رشد اجتماعی فرد مؤثر بوده، خانواده و شیوه‌های تربیتی فرزندان است و علاوه بر آن عامل هوش نیز می‌تواند با رشد اجتماعی در ارتباط باشد. هدف کلی این تحقیق بررسی ارتباط بین شیوه‌های فرزندپروری و عامل هوش با رشد اجتماعی دانش‌آموزان دختر شهر رشت  در دوره دبیرستان است . آزمودنیهای این پژوهش 400 دانش‌آموز دختر دوره دبیرستان ناحیه دو شهر رشت هستند که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای به صورت تصادفی انتخاب گردیده‌اند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه رشد اجتماعی 27 سؤالی آلیس واتیزمن، پرسشنامه 30 سؤالی دایانا باوم ریند برای شیوه‌های فرزند پروری و تست ریون برای هوش می‌باشد. به منظور بررسی و آزمون فرضیات تحقیق و توصیف داده‌ها از روش‌های استنباطی تحلیل رگرسیون همزمان و روش ضریب همبستگی استفاده شده‌است. تحلیل نتایج نشان داد که بین متغیر شیوة تربیتی آزادمنش و هوش با رشد اجتماعی دانش‌آموزان رابطه معنادار وجود دارد و این ارتباط از نوع مثبت و مستقیم است…


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مطالب تصادفی